torstai 11. tammikuuta 2018

Kohti arkea


Mitenkäs teillä on vuosi 
lähtenyt käyntiin?
Onko ollut helppo vai haastava paluu arkeen,
vai vieläkö lomailette?

Mulla on vielä muutama päivä lomaa jäljellä,
mutta tein tänään jo ekan ennakkotehtävän 
yhdelle kurssille.
Ensi viikolla alkaa taas opiskelu,
mutta onneksi ei ole tulossa kovin stressaavaa kevättä,
(toisin kuin kaksi edellistä yh!)
mutta arkea kumminkin ja junassa istumista.

Uskon, että osaan sitäkin taas arvostaa 
ihan eri tavalla nyt,
kun gradu on poissa harteilta ja 
olen ihan oikeasti saanut levätä ja palautua.
Muutenkin loppusuoralla jo mennään.
Ehkä oon maisteri jo ensi jouluna?

No, palataan nyt kumminkin vielä lomatunnelmiin.
Mitäpä olen tällä luppoajallani nyt sitten 
tehnyt tai tekemässä?




Ainakin oon kaivanut esiin 77 ruutua 
erääseen peittoon ja alkanut virkata niitä yhteen.
Kyllä - tämäkin projekti uhkaa joskus valmistua!
Malttakaapa vaan.
;)

Sukka-Finlandian kolmannen etapin sukatkin aloitin, 
mutta sitten purin jonkin matkaa ja neuloin taas. 
Nyt odottelen inspistä 
tehdä ne loppuun tai päätöstä purkaa ne.
Vähän olen kallistumassa purkamisen puolelle,
kun en ole edes ekan sukan puolivälissä,
ja jotenkin ei nyt vaan nappaa just se malli,
vaikka nätti onkin.
Odottelen myös jo seuraavaa etappia.
Jos sieltä paljastuu kiva malli niin 
hyppään sitten siihen.


Näkymä Ahvenkoskelle.


On tässä silti muutakin tehty kuin käsitöitä.
Olemme innostuneet myös pitkästä aikaa 
geokätköilemään miehen kanssa.
Vastikään kävimme muun muassa Ruotsinpyhtäällä,
josta tuo sumuinen kuva on.
Se oli aika kiva reissu; ulkoilua lumisissa metsissä,
pikku pakkanen - mikäs sen parempaa.

Ja voitteko kuvitella,
mulla ei oo ainakaan vuoteen ollut pitkiä kynsiä, 
saati kynsilakkaa, mutta nyt kun kasvatin kynnet jouluksi 
ja olen lakannutkin ne muutamaan otteeseen,
niin kätköreissulla tuli vastaan niiden kanssa
 sävy sävyyn mätsäävä kätköpurkki.
:D




Käsitöitä ja kätköilyä,
kotiruokaa ja pyykkien pesemistä, pitkiä yöunia,
niin ja tietysti kukkia!
Juuri nyt ilahduttavat kirkkaanpunainen amaryllis 
ja kohta ekan nuppunsa avaava marraskuunkaktus.

Pienet ilot.
<3




Tästä on hyvä jatkaa arkea kohti.
:)