lauantai 4. heinäkuuta 2015

Kanarialintu

Kuvittelin,
että kyllästyn ja tämä projekti
jää kirjahyllyyn
kuljeksimaan.
Mutta ei,
muutama viikko vähän
(tai paljon)
aina kerrallaan se eteni.

Ihana, yksinkertainen ohje 
ja ihana lopputulos.

Vaikkakin kanarialinnun kukertava!
(Oli meinaan pakko valita sinisen
ja pinkin väliltä,
kun kyseessä oli alelanka,
josta suosikkini,
se inhimillinen ruskesävyinen,
oli loppu.)


Olen kuitenkin tyytyväinen,
myös väriin.
Onhan se näyttävä.

Helmassa on pituutta enemmän
kuin alkuperäisessä ohjeessa
ja ompelin olkasaumoja enemmän kiinni,
että istui minun hennoille
olkapäilleni...


Koko on siis XS.
Olen huomannut,
että S-koko 
("suurella" kokemuksella
kahden tekemäni paidan jälkeen!)
tuppaa olemaan vähän isohko.
Pyöröpuikot kokoa 4 oli meikäläisen
tassuille sopivat.


Heheh, paita edustaa, minä en.

Summa summarum,
oli tosi helppo neuloa,
kun etu- ja takakappaleet
olivat toistensa peilikuvat
ja aina toisessa reunassa 
lisättiin ja toisessa 
vähennettiin yksi silmukka.
Eli nopeaa oli tehdä.

Kuitenkin matkaa mutkisti se,
että parissa kerässä Puro Batikia,
jota lanka siis on,
oli ihmeellisiä mustia raitoja.
Oli pakko leikata pahimpia pätkiä pois.



Teinkin ilmoituksen
Novitan laadunvalvontaan sähköpostitse.
Ensimmäiseen meiliin ei vastattu
(juhannus varmaan sotki siinä välissä)
mutta myöhemmin laitoin uutta
viestiä ja sainkin vastauksen.
Pahoittelivat ja lähettivät mulle
uudet kuusi kerää!

Asiakas on tyytyväinen. (:
Nyt vaan pitäis päättää,
mitä mä niillä kuudella kerällä teen!